1. Met welke pakketdienst versturen jullie?
Uw bestelling wordt zorgvuldig verpakt en verzonden via GLS. Dankzij deze samenwerking kunnen wij u een scherp verzendtarief aanbieden. Zodra uw pakket onderweg is, ontvangt u een e-mail met een track & trace code. Zo kunt u altijd zien waar uw pakket is.
Mocht u vragen hebben over de bezorging, dan kunt u contact opnemen met GLS.
2. Wat is de levertijd van mijn pakket?
Plaats je bestelling op een werkdag voor 16:00 uur en wij doen ons uiterste best om deze nog dezelfde dag te verzenden. Houd er rekening mee dat bestellingen met textiel, apparatuur zwaarder dan 30 kg en artikelen met een specifieke levertijd een langere verwerkingstijd kunnen hebben waarbij de benoemde levertijd bij het product afwijkt.
Snelle levering met GLS
Standaard worden pakketten door GLS de volgende werkdag bezorgd. Door piekmomenten of onverwachte omstandigheden kan de levering soms iets vertraging oplopen. Bestel daarom ruim op tijd, zeker als je iets snel nodig hebt.
3. Kan ik mijn levering of leveringsadres wijzigen?
Dat kan heel eenvoudig via de e-mail die u ontvangt van GLS (FlexDeliveryService). In deze e-mail kunt u kiezen uit de volgende opties:
- Afhalen bij een GLS PakketShop: Kies zelf een locatie bij u in de buurt.
- Neerzetten: Laat uw pakket veilig neerzetten op een door u aangegeven plek.
- Andere datum: Plan een nieuwe bezorgdatum in.
- Bezorging bij de buren: Laat het pakket bij uw buren bezorgen.
- Afhalen bij een GLS-depot: Haal uw pakket zelf op bij een GLS-depot.
4. Wanneer heb ik gratis verzending?
Gratis verzending is van toepassing bij een bestelling vanaf €75 exclusief BTW, op basis van een pakket tot 28 kg.
5. Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor een pakket tot 28 kg is € 7,50 exclusief BTW.
Bestel je voor minimaal €75 exclusief BTW?
Dan profiteer je van gratis verzending voor een pakket tot 28 kg.
Boven de 28 kg geldt een pallet tarief.
De verzendkosten worden altijd duidelijk weergegeven in je winkelmandje.
6. Hoe werkt de levering van apparatuur?
Bestellingen van apparatuur zwaarder dan 30 kg worden op een (mini)pallet geleverd door GLS. Omdat deze zendingen speciaal behandeld worden, is het een via track & trace code helaas niet mogelijk.
Om een soepele levering te garanderen, nemen wij contact met je op om een bezorgafspraak in te plannen. Zorg ervoor dat je op de afgesproken dag de hele dag aanwezig bent om de pallet in ontvangst te nemen.
Begane grond: De pallet wordt op de begane grond afgeleverd.
Tweede bezorgpoging: Als er bij de eerste bezorgpoging niemand aanwezig is, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht voor een tweede bezorging.
7. Ik heb mijn pakket (extra) snel nodig?
Voor een gegarandeerde levering de volgende werkdag kun je kiezen voor GLS express:
Volgende werkdag voor 09:00 uur: Extra vroeg in huis
Volgende werkdag voor 12:00 uur: Voor de lunchpauze
Volgende werkdag voor 17:00 uur: Ruime marge voor de dag
Voor een gegarandeerde levering op zaterdag kan je je kiezen voor SaturdayService.
Let op: GLS Express zendingen en SaturdayService zijn niet van toepassing op bestellingen met een afwijkende levertijd of een pakket zwaarder dan 10 kg.
8. Wat kost een GLS express?
In onderstaand overzicht vind je de GLS Express kosten, op basis van één pakket onder de 10 kg.
Expressekosten per pakket | |
---|---|
Express voor 09:00 uur volgende werkdag | €47,45 |
Express voor 12:00 uur volgende werkdag | €15,45 |
Express voor 17:00 uur volgende werkdag | €12,00 |
SaturdayService | €10,00 |
9. De levering van mijn pakket is vertraagd?
Het spijt ons dat je pakket vertraging heeft. We begrijpen dat je graag zo snel mogelijk van je nieuwe aankoop wilt genieten. Via de Track & Trace link in je e-mail kun je de status van je pakket volgen. Wil je de bezorging aanpassen?
10. De bestelling is niet geleverd en GLS geeft aan dat dit wel geleverd zou moeten zijn?
Het is vervelend dat je pakket er langer over doet dan verwacht. Om je zo goed mogelijk te helpen, raden we aan om contact op te nemen met GLS. Zij kunnen je pakket traceren en je informeren over de verwachte bezorgdatum. Mocht je pakket onverhoopt zoek raken, dan kun je een vermissing melden.
Bel met GLS of stuur een e-mail
11. Mijn pakket is beschadigd, en nu?
Dat is natuurlijk niet gewenst! Hiervoor kun je een melding/klacht indienen bij GLS. Zij nemen alle klachten in behandeling omtrent de levering. Houd er rekening mee dat GLS, net als ons, een meldings-/reclamatietijd aanhoudt van 8 dagen.
Mocht uw pakket beschadigd zijn met artikelen die nu niet meer bruikbaar zijn waardoor er een claim ingediend te worden bij GLS, of heeft GLS aangegeven dat er een onderzoek ingediend dient te worden omdat uw pakket zoek is/ een tijd niet gescand, kunt u onderstaand formulier invullen:
Mijn pakket is beschadigd12. Kan ik mijn bestelling afhalen?
Wil je je bestelling liever zelf ophalen? Dat is geen probleem! Kom langs in ons magazijn aan de Herenweg 29M in Heemstede. Kies voor ‘afhalen’ bij het bestellen en je ontvangt een bericht zodra je bestelling klaar is. Je kunt deze doorgaans binnen twee uur ophalen tijdens kantooruren.
13. Mijn pakket is niet afgeleverd, wat nu?
Controleer de status van je pakket via track&trace. Zie je een afwijkende melding? Bel dan de GLS klantenservice op 088-5503350.
Houd het pakketnummer klaar voor een snellere afhandeling.